Megkezdődtek a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal felújításának munkálatai. Ennek első látványos lépéseként a martonvásári és a gárdonyi vasútállomás újul meg, melyek a vasútvonal legfontosabb állomásai. A két állomáson folyó munkálatok mellett várhatóan még idén megkezdik a Kápolnásnyék és Gárdony közti 6 kilométeres szakasz teljes felújítását.
A teljes felújítás valóban mindenre kiterjed. A Gárdonyban elhelyezett az ország sok beruházásánál látható EU-s, Új Magyarországos táblát nem pontosan idézve: pálya műtárgy- és felsővezeték felsővezeték építési, valamint kapcsolódó biztosítóberendezési, távközlési, kábelkiváltási munkák folynak 2009. 03. 19 és 2012. 12. 30. között 54897945000 forint EU-s és állami pénzből. Ennek keretében a pálya a Velencei-tó melletti szakaszt kivéve alkalmas lesz a 160 km/h sebességű közlekedésre. A tónál 120 km/h lesz ez a sebesség.
A peronok magasabb lesznek, így a Flirt motorvonatokba szintben be lehet szállni majd. Gárdonyban jelenleg az 1-es és a 2-es vágányon zajlik a forgalom. Itt az állomásépület marad ugyanez, a környező megállók épületeivel ellentétben, valamint itt kap helyet majd az új biztosítóberendezés is.
A lifteknek, magas peronoknak és az új motorvonatoknak köszönhetően megvalósulhat az akadálymentes közlekedés. Az új pálya és a biztosítóberendezés pedig a menetidő csökkenéséhez vezet majd. Mindez azonban 2013-ig több lépésben valósul meg, mindenesetre örülök, hogy végre saját szememmel láthattam ezen nagyléptékű felújítás első komoly állomását.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése