A prágai ČKD gyár terméke, a Tatra T5C5 villamos a BKV legnagyobb példányszámú típusa jelenleg. Az első két prototípus 1978-ban készült amik '79-ben kezdtek el ismerkedni fővárosunk hálózatával. Most hétvégén a MaVITE csapata tartott külnmenetet a 4000-4002 pályaszámú kocsikból alkotott szerelvénnyel. A menet a Baross kosiszín melletti "rozsdásról' indult útjára, hogy bejárja a várost "Pacsirtától Kamaraerdőig".
Első megállónk a Soroksári úton volt amit egy gyors visszafogás követett, miután legközelebb a Mester utcában álltunk meg egy fotóra..
A Gubacsi úti hurok (a 3-as villamos végállomása) néhány utasforgalomban nem használt vágányának bejárása után az 52-es villamos vonalán haladtunk tovább, hogy elérjünk Pacsirtatelepre.
Három jellegzetes Pesterzsébeti kép. Az első a 30/52-es villamos még közös szakaszán, a Török Flóris utcában készült, a háttérben kivehető a Gellérthegy tetején álló Szabadság-szobor is. A középső képen egy nyugodt kereszteződés "Ancsával" a harmadik kép pedig a Nagysándor József utcára kanyarodás előtt nemsokkal készült. A pesti hálózat egyik rendkívül jellegzetes része az erzsébeti nagyhurok, ahol a régi időkből megmaradva az út szélén, pár utcányi távolságban halad a villamosvonalak két iránya. Közeben áthaladtunk Pacsirtatelepen is, ám ott kevésbé kedveztek a fényviszonyok a fényképezéshez.
Erzsébet után "szülőfalum" Kispest, illetve a 42-es vonal következett. A kép az 'új' Tulipán utcai végállomáson készült. 2006 őszéig a villamosok a Tóth Árpád utcáig közlekedtek s megkerülve a háztömbőt érkeztek vissza az Ady Endre utcára. Manapság csak az 50-eshez vezető Hoffher Albert utcai vágánykapcsolathoz vezető sínpár maradt meg. Míg a szeptemberi szintén MaVITE féle UV különmenettel az Üllői út felől, most a hajdani huroktól közelítettük meg az összekötőt.
Az áramszedők utjában álló fák miatt ügyes szedő fel-le játék kezdődött azért, hogy a Traktorgyárral együtt pózolhasson szerelvény:
A 42-es vonal után a Határ úti delta volt a következő érdekesebb fotómegálló, nomeg persze a Határ út metróállomás ahol 'Hannoverivel' lehetett fotózni a Tátrát. Sörgyári visszafogás után a hajdani 29-es villamos elágazásánál lehetett elmormogni pár szót vásárvároshoz tartó villamosjáratról, nomeg fotózni.
A Blaha Lujza téren aztán minenki leszállt, mivel a Körúton nem szállíthat utast a Tátra. A Blahán alexejevics 'kollegával' a gyors 7-173 buszt céloztuk meg így a már-már szokásos körúti UV - Tátra együttállás fotózásáról lemaradtunk, de legalább a szomj- és éhhalál veszélye elkerült minket. A Fehérvái úton az 'SZTK rendezőnél' szállhattunk újra fel villamosunkra ahol délnek vettük az irányt. Kelenvölgynél elég borús idő fogadott minket, immár a 41-es vonalán ahol a tavaly júliusi UV búcsú óta nem is jártam.
A Fülőke utcai megálló felé halad villamosunk és tükörképe. Majd megérkeztünk Kamaraerdőbe.
Utolsó előtti képem kőérberki hangulatfotó, villamossal. Záróképem pedig a Budafoki kocsiszín melletti deltában álló szerelvényünket mutatja. Köszönet a szervezőknek és az utastársaknak, hogy ez a nap így zajlott, és egy kicsit köszönet az időjárásnak is, hogy az azóta is tartó ború aznap nagyon rövid időkre köszönt csak be :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése