2007. június 30., szombat

ZET, 2.nap

Második nap a Ljubljanica villamos végállomás felé vettük utunkat, ott örökítettem meg ez a KT4YU kocsit. Hamarosan az itt lévő kocsiszínben tehettünk egy sétát.Két kéttengelyes 101-es sorozatú Đuro Đaković kocsi, amiket idén fognak selejtezni, egy új Končar a 70 közül és egy '97 és 2003 közt, 16 pélnyban készült Končar 2100-as.A 141-es pályaszámú 101-es sorozatú kocsiban már ültek azok az emberek, akik később elkezdték bontani... a 137-es azonban a kocsiszín mindeneseként rótta a köröket, hol villamost tolt, hol csak forgóvázakkal mászkált.A 101-es sorozatot a 201-es követi... kinézetre megegyező, műszakilag már fejlettebb, szintén a Đuro Đaković féle kocsi. Pályaszámcsoportliag a KT4YU Tátrák következnek amikből '85-86-ban 51 darabot szerzett be a város. Ez a kép az elsővel megegyező helyen készült, mellette a ZET mozgáskorlátozottakat szállító kisbusza látható.Gömbölyű Tátra a ljubljanicai főműhelyben és egy 201-es sorozatú kocsival a 7-es és a 12-es vonal Dubrawa végállomásán. A T4-es típus a vagy 14-15 ezer példányban gyártott T3-as típus 30 centivel keskenyebb változata, övéké a 400-as pályaszámcsoport (95 db. T4-es és 85 darab a 800-as pályaszámcsoportba tartozó B4-es pótkocsi).2100-as sorozatú gépezet a kocsiszínben.Žitnjak hurokban kinyúlva és Dubrawán egy-egy 2200-as.Pár szó a buszokról. A város kb. 315 darabos buszparkját különféle korú MAN és Mercedes buszok képzik amik 120 vonalon közlekednek. A város a jövőben környezetkímélőbb buszokat szeretne beszerezni mégpedig úgy, hogy 50%-ban biodízellel hajtott 50%-ban pedig CNG (Compressed Natural Gas) azaz gázhajtású legyen a buszpark. A buszhálózatra egyébként jellemző, hogy a belvárosban nem járnak, jellemzően inkább a villamosok külsőbb állomásaitől biztosítanak eljutási lehetőséget oda.A napot egy kis nosztalgiás utazással zártuk :)

Nincsenek megjegyzések: