2011. március 14., hétfő

Öt éve érkezett az első Combino

Szinte hihetetlen, de mégis igaz... kezdhetném akár ezzel az elcsépelt frázissal is bejegyzésemet. 2006 március 14-én, bárhogy is számolom immáron öt éve érkezett az első Siemens Combino villamos Budapestre. Az első évfordulóról 4 éve magam is megemlékeztem pár keresetlen mondattal, de az ötödik évfoduló már mégis jelentősebbnek hangzik. Ezen alkalomból előkotortam pár régebbi képet öt évvel, rengeteg fényképpel és egy-két fényképezőgéppel ezelőttről.

A hajnali érkezés képeit inkább mellőzném, igazából még csak ekkoriban kezdtem el a fotózgatással barátkozni, állványom csak pár hónappal később lett. De az biztos, hogy több őrült is várta az első Combino szerelvényét Hegyeshalom felől azon korahajnalon. De nem kellett sokáig várni, fél 11 körül már el is hagyta a Ferencvárosi pályás telepet. Egy csatolt Ganz szerelvény vontatta (1418-1419) hátulról pedig a 1341-es kocsi fedezte. Később már Unimoggal oldották meg ezen szállításokat.

Egy későbbi alkalommal készült ez a kép. Egy rámpa segítségével ért földet mind a negyven Siemens villamosunk.


Az első naphoz visszatérve... A BKV és a Siemens részéről is több ember dolgozott azon, hogy az első út zökkenőmentesen sikerüljön. A Ferencvárosi bunker tövében kezdődő szűk ív volt az első próbatétel. Szerencsére az 1-es villamos MTK stadionig vezető szakaszán jó állapotú pályán haladhatott a rekord hosszú villamos szerelvény. Kis segítséggel még pont elértem mikor a Salgótarjánira kanyarodott.

A Nagykörút tavasszal kezdődött felújításával egy időben a Sport utcai, Hungária kocsiszínhez vezető vágányokat is felújították.

Egy hónappal később már a próbafutások jelentették az érdekességet. Ezekre az 1-es vonalán került sor. Azt inkább ne feszegessük, hogy a Lágymányosi hídon a mai napig se kelhetett át egy villamos se.. a szélvédő mögé kitett papír pályaszám viszont még csak az első változat..

Ekkor még a Combino volt a szokatlan a Hungária kocsiszínben, nem a csatolt Ganzok.





A kép és a videó minőségét ne firtassuk, de itt már megjelent az átmeneti pályaszám matrica. A videón látható ajtóvisszanyílás rendkívül utasbarát, de a körúti tömegben kevésbé reális.

A képek szerint jellemzően a 2002-es kocsit sikerült lencsevégre kapnom, pedig egészen biztosan volt olyan is mikor az első két kocsi egyszerre rótta köreit az egyes vonalán. Ezen körök során gyakorolták le az új típust járművezetők is. Második képemen a 2003-as kocsi, mely mindeneféle diagnosztikai eszközökkel/kábelekkel megpakoltan bontogatta 'szárnyait' Budapesten.

Moszkva tér, 2006 június 3. Megújult peron, új villamos. A nagyközönség ekkoriban kezdhetett megismerkedni az új típussal. Július elején forgalomba is álltak, majd jött az oszlopdőlős, légkondis botrány széria. Szerencsére a politika negatív szelei hamar elültek, a Combinok pedig különösebb problémák nélkül szolgálnak a szürke mindennapokban.


Nincsenek megjegyzések: