Egy újabb év, egy újabb MaViTE különjárat. Míg tavaly Tátra villamosaink 30. évét ünnepeltük, ezúttal május 9-én az egyesület ötödik születésnapja adta az indokot egy újabb villamosozáshoz. Ezúttal két Hannoveriként közismert, TW6000-es típusú síndöcögénnyel tettünk rendhagyó utazást Budán. Mivel a típus az elmúlt évek során csak a Pesti oldal vonalain járt, sokakat érdekelt miként is bizonyít a Duna túlpartján. Képemen a négyeshatos elágazásánál látható a csatolt Hannoveri szerelvény.
A Bocskai úti rendelőintézet elől indult a menet, sajnos elég borongós időben. Csatoltan mentünk Budafok Városház térig, majd vissza a Bocskai útig ahol szétcsatolták a szerelvényt. Ezután a Móricz Zsigmond körtéren át a Villányi út felé folytattuk utunkat. A tavaly épült vágánykapcsolaton először közlekedett villamos utasokkal. Egyelőre azonban nincs sok esély, hogy a rendszeres forgalomban is szerepet kapjon az átkötés. A Budaörsi úttól visszatértünk a Bocskai úthoz, majd a Rakpart felől megérkeztünk a Moszkva térre.
Végre elkezdett sütni a nap. Szerencsénkre a nap hátralévő részében nagyrészt napos is maradt az idő. Az első képen hármas együttállás, míg a másodikon a Szabadság híd lezárása miatt a Moszkva térre terelt 47-es villamossal együtt sütkérezik 1545, aki az első digitális kijelzős a Hannoverik közül.
Villamosunk útban a hegyre. A hegyipálya bizony egy picit nagy falatnak bizonyult, sebességünk a felfelé vezető úton közel sem volt észvesztő :o)
Farkasrét, végállomás. A hurok jövőjével kapcsolatban nem hallani túl sok jót, valószínű hamarosan búcsúzhatunk tőle. Sajnos fent a hegyen a gazban jött ki igazán az allergiám. Ez sajnos nem tett a hangulatomnak, se.
118-as villamos, útban Budagyöngye felé háttérben a Körszállóval. :)
1569 és 1545, különmenetünk két kocsija, ugyanott.. néhány perc eltéréssel. A Hűvösvölgy előtti íveknél járunk. A meredek domboldalon való mászkálásban nekem nagy segítséget nyújtottak a hosszú fűszálak. Amik pár nappal később le lettek vágva :)
Ismét Moszkva tér. 56-os villamosnak álcázva érkezik villamosunk a már nem használt hurokhoz. Majd menetünk két gépe egymás mellé állt. Ezúttal az egykori zugligeti villamosnak álcázza magát 1545.
Ismét a János kórháznál. Majd ismét a Tabánnál, igaz ezúttal fotómegállás keretében a vár alatt.
Ismét a Körúton. Sietős megállás következet a Margitszigetnél. Mikor autók nem voltak a képben akkor két bringás állt be a villamos mögé, mire őket sikerült onnan kiimádkozni addigra pedig végeláthatatlan sorban jöttek az autók és a követő körúti Combino. Végül ezt az autós képet választottam, ez jobban érezteti a megállás hangulatát.
Zárásként tettünk egy 'megeletés' kitérőt a Kossuth térhez a Jászai Mari téri vágánykapcsolaton keresztül. Az első képen az első Ganzzal áll villamosunk a második pedig a Parlement előtti együttállás helyett. Addigra beborult sajnos.. A Blaha Lujza téren ért véget a menet... ott a hosszú 62-es megjelenése óta már nem szokatlan a típus.
Köszönet a napért a szervezőknek!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése