2010. szeptember 16., csütörtök

Haladó felújítás - Agárd

Legutóbbi Agárdi bejegyzésem még az eltűnt épületről szólt, jó egy hónappal utána készült ez a kép (még júniusban), mikorra már ez a vágány is megújult. Jól látszik az aszfaltos alépítmény, a jegyvizsgáló figyeli az utascserét. Emlékezzünk meg a peron hangulatát adó hársfákról is.

Egy szintén nyári kép Gárdony állomásról. A Keszthely-Záhony fürdős vonattal szerettünk volna Pest felé haladni, de az 55 perc késéssel közlekedett ekkor, valami felsővezeték probléma miatt akadt el Siófok körül. Az új köntöst viselő 1005-ös Szili talán Kanizsa felé tartott vonatával. Ezen mozdony még nem a Ganzban , hanem Essenben készült. Csak így csendben jegyzem meg :)

Ez már friss kép. Viszonylag nagyobb kihagyás után jártam ismét Agárdon, így szembetűnő volt a változás. Martonvásárnál zajvédőfal épül. Marton és Kápolnásnyék között a bal vágány betonaljai eltűntek, különböző mértékben alakul az alépítmény. Baracska és Pettend aluljárói látványosan épülnek. Kápolnásnyék egy nagy zúzottkő halommal nyit, elkezdődött az új vágányzat kialakítása is. Velencén és Velencefürdőn megépült a régi/új épület. Néhol zajvédőfal épült. Gárdonyban végre teljesen készek a perontetők, fém pad is akadt, de már most karcos. Gárdony és Agárd között a vágányok melletti kábelcsatornák és vízelvezető árok készül.

Utunk végéhez érve, megérkeztünk Agárdra. Az új megálló épület alapozása folyik. Nemhiába említettem a fákat. Azok sajnos eltűntek, az ideiglenes bódé pénztárat viszont már most szétfújták. Vonatom után nem sokkal dübörgött át Agárdon ez a látványos konténer vonat.

A tó közelsége miatti belvíz és az elmúlt napok/hetek nagy esőzései nem segítenek az árok ásóinak. Igaz, ezek kevésbé látványos képek, de a fogorvos (jobb felső 5-6 tömés, ez is eljött..) után volt időm a vonatomig átsétálni Gárdonyig. A második képen már látszik is a Gárdony tábla.

A jelenlegi semmiből semmibe vezető, vízben álló árkok még nem kecsegtetnek sok jóval. Remélhetőleg azonban sikerült rendesen megoldani a víz elvezetését, hiszen a vasúti pálya egyik nagy ellensége a víz.. persze a karbantartás hosszabb ideig tartó elmaradása se segít a helyzeten. Lásd legelső témába vágó bejegyzésem..
Foly köv..

1 megjegyzés:

szosz írta...

Nem értem, miért kellett kivágni azokat a fákat... elfértek volna, eddig is elfértek. Ha ültetnek is újakat, azok mikorra fognak megnőni, és egyébként is... tényleg minek vágták ki őket?