Az utóbbi időben a figyelem középpontjába kerültek fővárosunk hídjai. A Szabadság híd felújítása augusztus óta folyik, a Margit hídé egyre sürgetőbb. A várostól északra 100 méteres pilonjaival hívja fel magára a figyelmet az épülő Colbert, alias Megyeri híd ami az M0-s körgyűrű északi Duna-hídja, miközben az M0-s déli szakaszának szélesítése miatt a város alatt is új híd fog épülni az elkövetkezendő években. Valamint az idei évben megújul az Újpesti vasúti híd.. amit Északi vasúti összekötő hídként is ismerhetünk. A jövő... a csavarozott, kettős "K"-hídat egy jelentősen egyszerűbb szerkezetű váltja. Emiatt április 18 és november 10 között nem lehet gyalog átkelni a hídon, valamint a mostani hétvégén és június 13 és szeptember 15 között vonattal sem. Korábbi tervek szerint nyáron míg az esztergomi vonatok nem mehetnek át Pestre a Margit hídig közlekednének HÉV pályán. Azonban a BKV és a MÁV még nem tudott megállapodni így lehet, hogy az utas szemmel hátrányosabb verzió valósul meg, miszerint a vonatok Óbuda MÁV állomásig járnak és onnan buszok viszik be a városba az utazókat.
Nem nagyon szoktam érzelmi kitöréseimmel terhelni ezen blogom, de most ismét meg kell említenem, hogy kedvenc hidam volt ez. Szívesen ücsörögtem alatta a víz partján és csak néztem a hömpölygő folyamot... sokszor kedélyjavítóként "használtam". Az ottani hangulat a híd cseréjével már soha nem lesz ugyanaz. A távlati tervekben a tervezett Körvasút menti körút részeként a vasúti híd mellett fog megépülni az Aquincumi híd, ami ezt a jelenleg csendes környéket is bevonja majd a város zajába. Egy kedvenc hellyel kevesebb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése