2010. június 13., vasárnap

Kúszóváltó és árvíz


Hosszas előkészület, valamint a VEKE közbelépése után június 5-6-án debütált a Jászai Mari térnél a BKV egyik új kúszóváltója. Ezáltal mialatt a Margit hídon a villamosvágányokat a híd északi oldalára helyezték, a villamosok az Oktogon helyett (ahol a legközelebbi hagyományos visszafogási pont található) a Jászaiig közlekedhettek. Sajnos ekkor nem tudtam megörökíteni, de mivel a kettes villamoson rögvest munkába állt egy másik kúszó is, még maradt lehetőségem megörökíteni.

2006 és 2010, a helyszín és az indok ugyanaz. Árvíz. Míg 2006-ban rekord szintig emelkedett a Duna vize, most szerencsére ezt megúsztuk. A két képen ugyanazt látjuk, az ideiglenes visszafogási lehetőségek kétféle megoldását. A régi képen ez a nagypaneles pálya teljes megbontásával járt. Most ugyanez egy viszonylag egyszerű fém szerkezettel, a pálya megbontása nélkül is sikerült.

Mint látható, kis csúsztatással a kúszóváltó egy fém legó ami néhány különféle funkciójú elem egymás mellé rakosgatva a pályán. Külföldön régóta használják rövidebb forgalmi változások idején, Budapesten most vetették be először. Amennyiben tényleg Gyöngyösön, a Vamav-nál készült ez kicsit meglepő is számomra. A villamosok egyébként 5 km/h sebességgel közlekedhettek rajta.

A lánchídi alagutat "természetesen" most is elöntötte a víz, itt tényleg nehézkesen közlekedhettek volna a tuják.

Az MTA szomszédságában kihelyezett tájékoztató... a narancssárga matrica angolsága nem éppen tökéletes, még szerencse, hogy a térképes megjelenítés legalább megállja a helyét.
"Tram go to : Vágóhíd - Március 15. tér.
Replacement bus: Akadémia street bus stor"



Nincsenek megjegyzések: